E ვიტამინი: ჯანმრთელი ნაერთი

დაგეგმეთ თქვენი რაციონი E ვიტამინით მდიდარი საკვებით

E ვიტამინი, A და C ვიტამინებთან ერთად უძლიერესი ანტიოქსიდანტია, რომელიც იცავს ორგანიზმს ჟანგვითი სტრესისაგან და შესაბამისად, თავს არიდებს უჯრედების დაზიანებას - თავისუფალი რადიკალებისაგან. E ვიტამინი ჩართულია აქტიური ანტიკოაგულანტების სინთეზში, ინარჩუნებს უჯრედის მემბრანის გამტარობას და ამცირებს თრომბოციტების აგრეგაციას. ამასთან, E ვიტამინი მონაწილეობს სისხლის წითელი უჯრედების დაცვის, გენების ექსპრესიისა და ნერვული იმპულსის გადაცემის პროცესში. ის ასევე ხელს უწყობს თვალის ნორმალურ ფუნქციონირებას. E ვიტამინის დეფიციტი უიშვიათესია, თუმცა მუკოვისციდოზითა და ცელიაკიით დაავადებულები მიდრეკილნი არიან ამ ვიტამინის დეფიციტისაკენ. დეფიციტის დროს ყველაზე ხშირად პაციენტები უჩივიან დაღლილობას, ანემიას, ნერვული სისტემის დაზიანებას, კუნთების დეგენერაციას და გახშირებულ ინფექციებს. E ვიტამინს მხოლოდ მცენარეები აწარმოებენ. ყველაზე მდიდარი E ვიტამინის წყარო ცხიმებია, განსაკუთრებით კი ხორბლის ზეთი. ამ ვიტამინის საკმაოდ მდიდარი წყაროა თხილეული, მარცვლეული და მწვანე ფოთლიანი ბოსტნეული: სალათის ფოთოლი, ისპანახი და კომბოსტო.


რეცეპტები, რომლითაც შესაძლოა, დაინტერესდეთ

სევიჩე - მექსიკურად მომზადებული თევზი

სევიჩე - მექსიკურად მომზადებული თევზი

მექსიკური სამზარეულოს ნამდვილი მარგალიტი.

3 ადამიანი 45 წუთზე მეტი საშუალო სირთულის
ფახლავა

ფახლავა

აღმოსავლური დესერტი.

6 ადამიანი 45 წუთზე მეტი მარტივი
მწვანე ლობიო ნიგვზით

მწვანე ლობიო ნიგვზით

მოამზადეთ მარტივი კერძი მწვანე ლობიოსგან.

4 ადამიანი 30-45 წუთი საშუალო სირთულის
ბურატა სიმინდით და პესტოთი

ბურატა სიმინდით და პესტოთი

ძალიან გემრიელი და მარტივი რეცეპტი

2 ადამიანი 15-30 წუთი მარტივი
E ვიტამინი: ჯანმრთელი ნაერთი

დაგეგმეთ თქვენი რაციონი E ვიტამინით მდიდარი საკვებით

E ვიტამინი, A და C ვიტამინებთან ერთად უძლიერესი ანტიოქსიდანტია, რომელიც იცავს ორგანიზმს ჟანგვითი სტრესისაგან და შესაბამისად, თავს არიდებს უჯრედების დაზიანებას - თავისუფალი რადიკალებისაგან. E ვიტამინი ჩართულია აქტიური ანტიკოაგულანტების სინთეზში, ინარჩუნებს უჯრედის მემბრანის გამტარობას და ამცირებს თრომბოციტების აგრეგაციას. ამასთან, E ვიტამინი მონაწილეობს სისხლის წითელი უჯრედების დაცვის, გენების ექსპრესიისა და ნერვული იმპულსის გადაცემის პროცესში. ის ასევე ხელს უწყობს თვალის ნორმალურ ფუნქციონირებას. E ვიტამინის დეფიციტი უიშვიათესია, თუმცა მუკოვისციდოზითა და ცელიაკიით დაავადებულები მიდრეკილნი არიან ამ ვიტამინის დეფიციტისაკენ. დეფიციტის დროს ყველაზე ხშირად პაციენტები უჩივიან დაღლილობას, ანემიას, ნერვული სისტემის დაზიანებას, კუნთების დეგენერაციას და გახშირებულ ინფექციებს. E ვიტამინს მხოლოდ მცენარეები აწარმოებენ. ყველაზე მდიდარი E ვიტამინის წყარო ცხიმებია, განსაკუთრებით კი ხორბლის ზეთი. ამ ვიტამინის საკმაოდ მდიდარი წყაროა თხილეული, მარცვლეული და მწვანე ფოთლიანი ბოსტნეული: სალათის ფოთოლი, ისპანახი და კომბოსტო.