გვერდი ინახავს ინფორმაციას მომხმარებელზე. საიტის გამოყენებით თქვენ ეთანხმებით მის პირობებს.

დეტალურად

ჯანმრთელი ფაქტები ლობიოს შესახებ

მსოფლიოს მასშტაბით დაახლოებით 400 სახეობის ლობიო არსებობს. ისინი განსხვავდებიან ზომითა და ფერით, დაწყებული თეთრი და კრემისფერი ლობიოთი შავი წერტილებით და დამთავრებული ვარდისფერი და შავი ლობიოთი (რომლებიც ყველაზე პოპულარულია ლათინურ ამერიკაში). ისინი ყველა შეიცავენ დიდი ოდენობით ცილებს, თუმცა განსხვავდებიან მინერალური ელემენტებითა და ენერგეტიკული ღირებულებით. ნედლი ლობიო B, C და E ვიტამინების მდიდარი წყაროა. ლობიო ასევე შეიცავს დიდი ოდენობით კალიუმს, კალციუმსა და ფოსფორს. ზოგიერთი სახეობა ასევე შეიცავს რკინას, ფოლიუმის მჟავას, სელენიუმსა და თუთიას.

ცილების მდიდარი წყარო

ლობიოს შემადგენლობაში შემავალი ცილები შეიცავს დიდი ოდენობით ლიზინს - ამინომჟავას, რომელიც სხეულს კარნიტინის გამომუშავებისთვის სჭირდება (კარნიტინი აძლიერებს გულს, ხელს უშლის იშემიური და მიოკარდიუმის ინფარქტის განვითარებას). ამასთან, ლობიოს ცილები ხელს უწყობს სხეულში მჟავა-ტუტოვანი ბალანსის დაცვას, განსაკუთრებით, როდესაც მჟავების შემცველი ხორცი, თევზი, კვერცხი და ბურღულეულის ფანტელები ჩვენს ყოველდღიურ დიეტას წარმოადგენს. ლობიო ასევე ამცირებს კუჭის მიერ მჟავის გამოყოფას. შესაბამისად, სასარგებლოა იმ ადამიანებისთვის, რომლებსაც აწუხებთ მომატებული მჟავიანობა და გულძმარვა. ლობიოს ცილები ასევე რეკომენდირებულია ოსტეოპოროზის პროფილაქტიკის მიზნით.

Health facts of beans

ლეციტინით მდიდარი ლობიო

ლეციტინი, რომელსაც ლობიოს მარცვლები შეიცავს ყველაზე მაღლა დგას ნაერთ ცხიმებს შორის და სასარგებლო გავლენას ახდენს ტვინსა და ნერვულ ქსოვილებზე, აუმჯობესებს ჩვენი კონცენტრაციის უნარსა და მეხსიერებას. ლეციტინი ასევე აუმჯობესებს თიმუსის ფუნქციონირებას - ენდოკრინული ჯირკვლის, რომელიც არეგულირებს უჯრედოვან იმუნიტეტს. სწორედ ამიტომ არის საჭირო, ლეციტინმა შეამციროს გარემოდან მიღებული ტოქსინები ადამიანის ორგანიზმში. იგი ასევე ხელს უწყობს ცხიმების ტრანსპორტირებას არტერიებში და მნიშვნელოვან როლს ასრულებს სისხლში ქოლესტერინის შემცველობის შემცირებაში. აღნიშნული კი ამცირებს ათეროსკლეროზისა და გულსისხლძარღვთა დაავადების რისკს, მაგალითად როგორიცაა ასე „პოპულარული“ ჰიპერტონია.


რეცეპტები, რომლითაც შესაძლოა, დაინტერესდეთ

ბურიტო მექსიკური სოუსით
ბურიტო მექსიკური სოუსით

არომატული და ცხარე ბურიტო მოგიკლავთ შიმშილის გრძნობას.

12 ადამიანი 45 წუთზე მეტი საშუალო სირთულის
პასტა ლინგვინე მწვანე ზეთისხილით და ყავისფერი სოკოთი
პასტა ლინგვინე მწვანე ზეთისხილით და ყავისფერი სოკოთი

მზვანე სეთისხილისა და ყავისფერი სოკოს ნაზავი რბილ პასტას აძლევს ძლიერ გემოს

2 ადამიანი 30-45 წუთი მარტივი
სალათი სიმინდით ჩილი, ლურჯი ყველით და ნიგოზით
სალათი სიმინდით ჩილი, ლურჯი ყველით და ნიგოზით

ძალიან განსაკუთრებული სალათი ბონდუელის სიმინდის და ცისფერი ყველის ოდნავ ცხარე გემოს გამო

4 ადამიანი 15 წუთზე ნაკლები მარტივი
კომბოსტოს სალათი სიმინდით და ვაშლით (კომბოსტოს სალათი)
კომბოსტოს სალათი სიმინდით და ვაშლით (კომბოსტოს სალათი)

Whether you serve it as a snack or as a side dish, this salad is definitely a special one, an unexpected combination of tastes

4 ადამიანი 30-45 წუთი მარტივი
ჯანმრთელი ფაქტები ლობიოს შესახებ

მსოფლიოს მასშტაბით დაახლოებით 400 სახეობის ლობიო არსებობს. ისინი განსხვავდებიან ზომითა და ფერით, დაწყებული თეთრი და კრემისფერი ლობიოთი შავი წერტილებით და დამთავრებული ვარდისფერი და შავი ლობიოთი (რომლებიც ყველაზე პოპულარულია ლათინურ ამერიკაში). ისინი ყველა შეიცავენ დიდი ოდენობით ცილებს, თუმცა განსხვავდებიან მინერალური ელემენტებითა და ენერგეტიკული ღირებულებით. ნედლი ლობიო B, C და E ვიტამინების მდიდარი წყაროა. ლობიო ასევე შეიცავს დიდი ოდენობით კალიუმს, კალციუმსა და ფოსფორს. ზოგიერთი სახეობა ასევე შეიცავს რკინას, ფოლიუმის მჟავას, სელენიუმსა და თუთიას.

ცილების მდიდარი წყარო

ლობიოს შემადგენლობაში შემავალი ცილები შეიცავს დიდი ოდენობით ლიზინს - ამინომჟავას, რომელიც სხეულს კარნიტინის გამომუშავებისთვის სჭირდება (კარნიტინი აძლიერებს გულს, ხელს უშლის იშემიური და მიოკარდიუმის ინფარქტის განვითარებას). ამასთან, ლობიოს ცილები ხელს უწყობს სხეულში მჟავა-ტუტოვანი ბალანსის დაცვას, განსაკუთრებით, როდესაც მჟავების შემცველი ხორცი, თევზი, კვერცხი და ბურღულეულის ფანტელები ჩვენს ყოველდღიურ დიეტას წარმოადგენს. ლობიო ასევე ამცირებს კუჭის მიერ მჟავის გამოყოფას. შესაბამისად, სასარგებლოა იმ ადამიანებისთვის, რომლებსაც აწუხებთ მომატებული მჟავიანობა და გულძმარვა. ლობიოს ცილები ასევე რეკომენდირებულია ოსტეოპოროზის პროფილაქტიკის მიზნით.

Health facts of beans

ლეციტინით მდიდარი ლობიო

ლეციტინი, რომელსაც ლობიოს მარცვლები შეიცავს ყველაზე მაღლა დგას ნაერთ ცხიმებს შორის და სასარგებლო გავლენას ახდენს ტვინსა და ნერვულ ქსოვილებზე, აუმჯობესებს ჩვენი კონცენტრაციის უნარსა და მეხსიერებას. ლეციტინი ასევე აუმჯობესებს თიმუსის ფუნქციონირებას - ენდოკრინული ჯირკვლის, რომელიც არეგულირებს უჯრედოვან იმუნიტეტს. სწორედ ამიტომ არის საჭირო, ლეციტინმა შეამციროს გარემოდან მიღებული ტოქსინები ადამიანის ორგანიზმში. იგი ასევე ხელს უწყობს ცხიმების ტრანსპორტირებას არტერიებში და მნიშვნელოვან როლს ასრულებს სისხლში ქოლესტერინის შემცველობის შემცირებაში. აღნიშნული კი ამცირებს ათეროსკლეროზისა და გულსისხლძარღვთა დაავადების რისკს, მაგალითად როგორიცაა ასე „პოპულარული“ ჰიპერტონია.

Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description