როგორ დავლიოთ ყავა და მივიღოთ შესანიშნავი შედეგები?

კოფეინი ხელს უწყობს ტვინის ქერქის და ცენტრების, ასევე სასუნთქი და ვაზომოტორული ცენტრის სტიმულაციას. ეს ჩვენს ტვინს საშუალებას აძლევს, უკეთესად იმუშაოს და დაუყონებლივ გააძლიეროს ფიზიკური და გონებრივი მდგომარეობა. ეს არის კოფეინის გამო ადრენალინის და დოპამინის გაზრდილი გამოყოფის ეფექტი, რომელიც ხელს უწყობს სიამოვნების ცენტრის სტიმულაციას ჩვენს ტვინში.

მცირე ოდენობით ყავა ზრდის ჩვენს ეფექტურობას. უფრო მაღალ დოზებში კოფეინი ფანტავს და ამცირებს შესრულების უნარს. კოფეინის მაქსიმალური კონცენტრაცია სისხლში გრძელდება დაახლოვებით ერთი საათი, მაგრამ შეუძლია იმოქმედოს ოთხ საათამდე. კოფეინის დადებითი ეფექტი დაფიქსირებულია იმ შემთხვევაში, როცა ხორციელდებოდა მისი მიღება 100-300 მგ ოდენობით დღეში. ასევე მნიშვნელოვანია, რომ ყავა იწყებს მოქმედებას მიღებიდან დაახლოვებით ნახევარ საათში. ეს გავრცელებული შეცდომაა: ჩვენ ვსვავთ ყავას, ვერ ვხედავთ მომენტალურ ეფექტს და ვსვავთ კიდევ ერთ ჭიქას. ამის მერე კი უეცრად ვერ ვახდენთ კონცენტრაციას და გაღიზიანებულები ვართ. ამიტომ ოპტიმალური ვარიანტია. დავივიწყოთ დიდი ყავის ჭიქები და დავუბრუნდეთ ტრადიციულ პატარა ფინჯნებს. ამით უზრუნველვყოფთ კოფეინის საკმარის დოზას ჩვენი ორგანიზმისთვის. დღეში სამი ფინჯანი ყავა არის საკმარისი. ეს რაოდენობა შეინარჩუნებს კონცენტრაციის მაღალ დონეს და არ გამოიწვევს გაღიზიანებას.

შეამოწმეთ, რა სტიმულს აძლევს ყავა თქვენს ორგანიზმს


რეცეპტები, რომლითაც შესაძლოა, დაინტერესდეთ

კრევეტები ბოსტნეულით
კრევეტები ბოსტნეულით

კრევეტების მომზადების იაპონური რეცეპტი.

3 ადამიანი 45 წუთზე მეტი რთული
ვანტონი – ჩინური პელმენი
ვანტონი – ჩინური პელმენი

პოპულარული ჩინური კერძი.

4 ადამიანი 45 წუთზე მეტი საშუალო სირთულის
რიზოტო – ბრინჯით და ბოსტნეულით
რიზოტო – ბრინჯით და ბოსტნეულით

ჩინებული იტალიური რეცეპტი ბრინჯით.

4 ადამიანი 45 წუთზე მეტი საშუალო სირთულის
"ჩოპსალათი"
"ჩოპსალათი"

მიმზვიდველი, უგემრიელესი, სალათი გურმანებისთვის.

4 ადამიანი 45 წუთზე მეტი მარტივი
როგორ დავლიოთ ყავა და მივიღოთ შესანიშნავი შედეგები?

კოფეინი ხელს უწყობს ტვინის ქერქის და ცენტრების, ასევე სასუნთქი და ვაზომოტორული ცენტრის სტიმულაციას. ეს ჩვენს ტვინს საშუალებას აძლევს, უკეთესად იმუშაოს და დაუყონებლივ გააძლიეროს ფიზიკური და გონებრივი მდგომარეობა. ეს არის კოფეინის გამო ადრენალინის და დოპამინის გაზრდილი გამოყოფის ეფექტი, რომელიც ხელს უწყობს სიამოვნების ცენტრის სტიმულაციას ჩვენს ტვინში.

მცირე ოდენობით ყავა ზრდის ჩვენს ეფექტურობას. უფრო მაღალ დოზებში კოფეინი ფანტავს და ამცირებს შესრულების უნარს. კოფეინის მაქსიმალური კონცენტრაცია სისხლში გრძელდება დაახლოვებით ერთი საათი, მაგრამ შეუძლია იმოქმედოს ოთხ საათამდე. კოფეინის დადებითი ეფექტი დაფიქსირებულია იმ შემთხვევაში, როცა ხორციელდებოდა მისი მიღება 100-300 მგ ოდენობით დღეში. ასევე მნიშვნელოვანია, რომ ყავა იწყებს მოქმედებას მიღებიდან დაახლოვებით ნახევარ საათში. ეს გავრცელებული შეცდომაა: ჩვენ ვსვავთ ყავას, ვერ ვხედავთ მომენტალურ ეფექტს და ვსვავთ კიდევ ერთ ჭიქას. ამის მერე კი უეცრად ვერ ვახდენთ კონცენტრაციას და გაღიზიანებულები ვართ. ამიტომ ოპტიმალური ვარიანტია. დავივიწყოთ დიდი ყავის ჭიქები და დავუბრუნდეთ ტრადიციულ პატარა ფინჯნებს. ამით უზრუნველვყოფთ კოფეინის საკმარის დოზას ჩვენი ორგანიზმისთვის. დღეში სამი ფინჯანი ყავა არის საკმარისი. ეს რაოდენობა შეინარჩუნებს კონცენტრაციის მაღალ დონეს და არ გამოიწვევს გაღიზიანებას.

შეამოწმეთ, რა სტიმულს აძლევს ყავა თქვენს ორგანიზმს