ვიტამინ C-ს დაკარგვა მოხარშვის და ორთქლზე მომზადების დროს

საჭმლის მომზადების ყველაზე გავრცელებული მეთოდები წარმოადგენს მათ გაცხელებას 100°C-ზე, როგორც წესი, წყალში ან ორთქლში. ამ პროცესის დროს, მაღალი ტემპერატურის სხვადასხვა საკვებ ნივთიერებებზე ზემოქმედების შედეგად, უმ პროდუქტში ხდება ცვლილებები. ვიტამინი C განსაკუთრებით მგრძნობიარეა მოხარშვის პროცესისადმი. კულინარულ პროცესებთან დაკავშირებული ვიტამინ C-ს დაკარგვა წარმოადგენს გამოკვლევების ხშირ თემას. მათ საფუძველზე მეცნიერებმა დაადგინეს, რომ ტრადიციული მოხარშვის დროს ვიტამინ C-ს შემცვლელობა ისპანახში 66%-ით შემცირდა, ბროკოლიში კი - 35%-ით. ბევრად ნაკლები დანაკარგი დაფიქსირდა ამ ბოსტნეულის ორთქლზე მომზადების დროს, შესაბამისად, 35% და 23%-ით. ვიტამინ C-ს უფრო დიდი დანაკარგი მოხარშვის დროს აგრეთვე შემჩნეულია წითელ კომბოსტოში. პროცესის ტიპსა და პირობებზე დამოკიდებული, ვიტამინ C-ს დანაკარგი უმ პროდუქტებში მერყეობს 16-დან 58%-მდე, მაშინ როცა იგივე მაჩვენებელი ორთქლზე მომზადების დროს არის 2-დან 34%-მდე. ბრიუსელის კომბოსტოსთვის ვიტამინის დანაკარგი წყალში ტრადიციული მოხარშვის დროს არის 34%, ორთქლზე მომზადების დროს კი 22%. კვლევების პროცესში დაფიქსირდა, რომ ვიტამინ C-ს დანაკარგი პირდაპირ კავშირშია საჭმლის მომზადების პროცესთან. ბოსტნეული კარგავს ნაკლებ ვიტამინ C-ს, თუ ჩადებთ მათ მდუღარე წყალში, და უფრო ბევრს, თუ ჩადებთ ცივ წყალში. 

თუ ახალი ცოდნა მიიღეთ, გაუზიარეთ მეგობრებს


რეცეპტები, რომლითაც შესაძლოა, დაინტერესდეთ

ფახლავა
ფახლავა

აღმოსავლური დესერტი.

6 ადამიანი 45 წუთზე მეტი მარტივი
მწვანე ლობიო კვერცხით
მწვანე ლობიო კვერცხით

უგემრიელესი, იოლად მოსამზადებელი საზაფხულო კერძი.

3 ადამიანი 45 წუთზე მეტი მარტივი
მწვანე ლობიო ნიგვზით
მწვანე ლობიო ნიგვზით

მოამზადეთ მარტივი კერძი მწვანე ლობიოსგან.

4 ადამიანი 30-45 წუთი საშუალო სირთულის
ახალი სალათი ზეთისხილით
ახალი სალათი ზეთისხილით

მარტივი საჭმლისგან სპეციალურ სალათამდე. ხილისა და მცენარეული ინგრედიენტების საინტერესო ნაზავი, შესანიშნავია გემოების აფეთქებისთვის!

2 ადამიანი 15-30 წუთი მარტივი
ვიტამინ C-ს დაკარგვა მოხარშვის და ორთქლზე მომზადების დროს

საჭმლის მომზადების ყველაზე გავრცელებული მეთოდები წარმოადგენს მათ გაცხელებას 100°C-ზე, როგორც წესი, წყალში ან ორთქლში. ამ პროცესის დროს, მაღალი ტემპერატურის სხვადასხვა საკვებ ნივთიერებებზე ზემოქმედების შედეგად, უმ პროდუქტში ხდება ცვლილებები. ვიტამინი C განსაკუთრებით მგრძნობიარეა მოხარშვის პროცესისადმი. კულინარულ პროცესებთან დაკავშირებული ვიტამინ C-ს დაკარგვა წარმოადგენს გამოკვლევების ხშირ თემას. მათ საფუძველზე მეცნიერებმა დაადგინეს, რომ ტრადიციული მოხარშვის დროს ვიტამინ C-ს შემცვლელობა ისპანახში 66%-ით შემცირდა, ბროკოლიში კი - 35%-ით. ბევრად ნაკლები დანაკარგი დაფიქსირდა ამ ბოსტნეულის ორთქლზე მომზადების დროს, შესაბამისად, 35% და 23%-ით. ვიტამინ C-ს უფრო დიდი დანაკარგი მოხარშვის დროს აგრეთვე შემჩნეულია წითელ კომბოსტოში. პროცესის ტიპსა და პირობებზე დამოკიდებული, ვიტამინ C-ს დანაკარგი უმ პროდუქტებში მერყეობს 16-დან 58%-მდე, მაშინ როცა იგივე მაჩვენებელი ორთქლზე მომზადების დროს არის 2-დან 34%-მდე. ბრიუსელის კომბოსტოსთვის ვიტამინის დანაკარგი წყალში ტრადიციული მოხარშვის დროს არის 34%, ორთქლზე მომზადების დროს კი 22%. კვლევების პროცესში დაფიქსირდა, რომ ვიტამინ C-ს დანაკარგი პირდაპირ კავშირშია საჭმლის მომზადების პროცესთან. ბოსტნეული კარგავს ნაკლებ ვიტამინ C-ს, თუ ჩადებთ მათ მდუღარე წყალში, და უფრო ბევრს, თუ ჩადებთ ცივ წყალში. 

თუ ახალი ცოდნა მიიღეთ, გაუზიარეთ მეგობრებს